Aangifte Oplichting Vodafone

aangifte

Vraag aan de PvdA en de VVD (5 juni 2014, kamerlid Recourt en kamerlid Dijkhoff)
Als ik 10 minuten te lang parkeer krijg ik een boete van € 96. Als ik 6 km/u te hard rij krijg ik een boete van € 56. Als ik voor € 2 bij een supermarkt zou stelen wordt ik waarschijnlijk opgepakt. Op zich terecht allemaal. Nu word ik structureel voor € 50 per maand aantoonbaar opgelicht door Vodafone. Ik heb de klacht zowel telefonisch als per e-mail aangekaart bij Vodafone, maar daar lijken ze gewoon lak aan te hebben. Op de klachtensite kwam ik vele vergelijkbare klachten tegen van mensen die blijkbaar op dezelfde manier structureel worden opgelicht. Ze zijn op geen enkele wijze bereid dit recht te zetten. Vervolgens kan ik niet eens aangifte van oplichting door Vodafone bij de politie doen. Ben ik hierin nou zo abnormaal of is dit eigenlijk gewoon te zot voor woorden? Kunt u mij een antwoord geven, waarin mij het een en ander duidelijk uitgelegd wordt, want tot op heden kom ik daar zelf niet uit?

Antwoord van de VVD (9/7/14, kamerlid Dijkhoff)
Helaas wordt me uit het relaas niet duidelijk waar de oplichting uit zou bestaan. Ik kan er dus geen oordeel of advies over geven.
9 juli 2014: Het gehele verhaal over ‘Aangifte Oplichting Vodafone‘ verstuurd naar kamerlid Dijkhoff.

Geen antwoord van de PvdA (5/9/14, kamerlid Recourt)
Na 3 maanden en twee keer rappelleren is geen antwoord ontvangen.

1 reactie


  1. ·

    Wat zijn oneerlijke handelspraktijken?
    Bedrijven moeten eerlijk te werk gaan als zij producten en diensten aan consumenten verkopen. Zij mogen de consument niet misleiden of agressief benaderen. Dat staat in de Wet oneerlijke handelspraktijken.

    Het hele verhaal zie bijlage: ‘Wat zijn oneerlijke handelspraktijken‘.

    Beantwoorden

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *