Tolheffing Duitsland

tolheffing
Vraag aan de PvdA (12 januari 2018, kamerlid van Dijk)
Duitsland / Merkel wil Nederland tol laten betalen. Krijgen wij voor de betaalde tol daar ook iets voor terug? M.a.w. heeft Duitsland daarna verplichtingen in ruil voor de tolheffing? Ik vind de invoering hiervan om vele redenen niet logisch, niet gepast en onacceptabel. Stel dat dit wordt ingevoerd, dan heb ik de volgende vragen aan u:

  • in tegenstelling tot de straatverlichting in Nederland is deze in Duitsland slecht en soms niet aanwezig, ook bij drukke afslagen bijvoorbeeld over de grens van Bad Nieuweschans bij Bunde. Kan Nederland, in ruil voor tol, betere verlichting verwachten?
  • slechte wegen zoals naar Leer worden vaak voorzien van borden met ‘Straßenschaden’ en een beperkte snelheid wordt daarbij gedurende een lange tijd (jaren) opgelegd. In Nederland wordt de weg gewoon gerepareerd! Kan Nederland, in ruil voor tolheffing, betere wegen en snellere reparaties van wegen verwachten?
  • aan de A31 in Duitsland heeft Nederland meebetaald. Is het de bedoeling dat we voor deze snelweg eveneens tol moeten betalen?
  • in Nederland kennen we wegenbelasting naar gewicht / brandstof van het voertuig. Relatief zware auto’s met een Duits kenteken komen door de jaren heen steeds meer voor op de A7. Ik kan mij voorstellen dat het Nederlandse wegennet letterlijk zwaar wordt belast met deze voortuigen met als gevolg: kosten. Wordt Duitsland ook verplicht om wegenbelasting af te dragen aan Nederland?

Ik hoop dat u mijn 4 vragen kunt / wilt beantwoorden.

Geen antwoord van de PvdA (12/4/18, kamerlid van Dijk)
Na 3 maanden en twee keer rappelleren is geen antwoord ontvangen.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *